Олег Каданов: “Лінія Маннергейма бере курс виключно на треки” (ФОТО)

У музиканта Олега Каданова є хороша традиція — ходити до нас на ефіри. Кожного року мінімум раз мусимо записати з ним інтерв’ю. Олег приходить на “Вежу” по обіді. Цього разу хорошим приводом для розмови став спільний проект з письменником Сергієм Жаданом та гітаристом Євгеном Турчиновим — “Лінія Маннергейма”. Музиканти почали колаборацію всього 2 роки тому, але вже збирають повні зали. Яких сюрпризів варто чекати від “Лінії Маннергейма”? Як створювався кліп на пісню “Де твоя лінія”? Про це та багато іншого читайте у нашому матеріалі.

— Отож, що стало мотивом, щоб створити такий проект чи гурт?

— Ну, до речі, Сергій завжди каже на “Лінію Маннергейма”, що це проект. Я ж особливої різниці між цим не бачу. Деякі гурти живуть набагато менше, ніж проекти, тут якоїсь закономірності немає. Головне, що новий матеріал народжується, що ми зараз винайшли деяку концепцію для себе, для творчості. Бо на початку це все починалось з віршів під музику, таких проектів є маса. Якраз була ініціатива Сергія, щоб перейти до треків. Зараз він нас підбурив з Женею, щоб ніякої поезії під музику, хоча мені страшенно подобається його поезія. І мені здається, що деякі треки досить органічно сплавлювалися з музикою. Ну, якщо так, то так. Зараз “Лінія Маннергейма” бере курс виключно на треки. Декілька тижнів тому в Харкові ми записали новий трек і десь на початку осені, у вересні, ми його презентуємо.

“Деякі гурти живуть набагато менше, ніж проекти, тут якоїсь закономірності немає.”

— На Форумі видавців?

— Трохи раніше, думаю, ми його запустим. Навряд чи будемо на Форумі видавців, хоча не виключено. По датам там якось не збігається. Це три треки і вони будуть, я вже так “привідкрию карти”, вони всі хіп-хопові: один більше ганста-реп, один легший з таким приспівом співочим, але загалом всі три треки, то є хіп-хоп.

“На початку осені презентуємо три треки і всі вони будуть хіп-хопові.”

— Це вже на існуючі вірші Жадана чи це спеціально пишуться тексти під треки?

— Один вірш був ще створений набагато раніше, 8 чи 9 років тому. Я ще планував його зробити з “Оркестром Че”, у тому альбом на вірші Сергія Жадана, але не склалося. Він зайшов дуже класно в цю нову концепцію “Лінії Маннергейма”. А два нових тексти Сергій написав спеціально для проекту.

— Пісня “Де твоя лінія”, мабуть, ілюструє вас найбільше?

— Це, власне, є перший текст Сергія, який був написаний спеціально для проекту. Цей текст не друкувався раніше. Сергій так і задумував цей трек, як маніфест нашого гурту, такий , можливо, маніфест покоління буремного часу.

“Пісня “Де твоя лінія” — маніфест нашого гурту, такий можливо, маніфест покоління буремного часу.”

— Кліп був знятий на цю композицію досить цікавий, пов’язаний з військовими діями в Україні, чия ідея, як знімався кліп?

— Ну ми всі разом виговорювали, тобто якесь зерно було посіяне Сергієм. Іформаційна група “Накипіло”, це власне, ті, хто знімали. Це Рома Даниленко, який ще в 2014 році, власне, мене порятував, коли там нас ледь не забрали, не заштовхали в машину “сєпари”. Це було 1 березня, 2014-го року, коли в Харкові була “російська весна”. Якраз в той день дуже сильно побили Сергія Жадана під час захоплення ОДА. А ми поїхали в лікарню, в четверту, не відкладну. Ми витягували поранених, наших пацанів, якось вивозили їх. І ми вдвох з товаришем в якийсь момент вийшли подивитися чи немає якихось чужих людей, щоб вивезти поранених. І на нас накинулась зграя величезна, там такі борці були здорові, там явно були спортсмени і декілька гопників. Виникла страшна шарпанина. Ми щось відбивалися з Дімою. І тоді підбіг Рома Даниленко з камерою, він це все знімав. Рома постійно був у самих найгарячіших точках, він почав їх знімати, і це їх трохи збило. Якимось чином він закликав поліцію і, власне, вона нас відбила. Бо нас тягнули і хотіли просто запакувати в машину, кудись вивозити, явно би кусок здоров’я забрали.

— І потім ви перетнулись з ним на зйомках кліпу?

— Потім ми багато з ним перетинались на різних акціях. І він створив цю фокус-групу “Накипіло”. І вони постійно створюють сюжети, які стосуються боротьби з корупцією, якісь гостро-соціальні штуки відслідковують. Вони запропонували. У них не було абсолютно ніякого досвіду зйомки художнього кліпу до цього. Вони більше публіцистикою займаються, але ми сіли, поговорили, виговорили цей сюжет, якусь мінімальну розкадровку записали, сіли на бусік Піротехніки (це в нього позивний такий Піротехнік) і поїхали, а в Луганську Сергій домовився з військовими, ми в різних локаціях на передовій абсолютно знімали цей кліп.

— Тобі кліп сподобався?

— Ну, в мене є там декілька питань до цього, але так, в цілому це пройшло досить непогано.

— Лише у композиції “Навчи” виключно твій вокал?

— Там ще є бек-вокал Жені Турчинова. В основному співаю я, але Женя мені допомагає там. Сергійового голосу там немає. “Навчи” це якась така лірика. Вона дуже легко і органічно виникла за якихось 10-15 хвилин, я там сидів з гітарою, якийсь риф придумував, відкрив книжку, і опа, воно так лягло.

“Навчи” це якась така лірика. Вона дуже легко і органічно виникла за якихось 10-15 хвилин, я там сидів з гітарою, якийсь риф придумував, відкрив книжку, і опа, воно так лягло.”

— Чому різні вокали в піснях, то Сергій Жадан співає, то ти?

— Ну Сергій він більше дикламує. Такі речетативи в нього добре виходять. Співати він поки що так трохи встидається, але працює над цим. Я думаю, що ми скоро почуємо його спів. Це в нього нормально виходить, просто немає такого досвіду та практики. Треба ще потренуватися. Якось народилась ця пісня “Навчи” так. Сергій абсолютно не проти того, щоб співали я і Женя, тому що ми вміємо це робити.

“Співати Сергій поки що так трохи встидається, але працює над цим. Я думаю, що ми скоро почуємо його спів.”

— Коли співаєте ви, що робить Сергій на сцені?

— Підспівує. Танцює.

— Ваш перший міні-альбом записувався виключно в Харкові, так?

— Так, на студії “O”. Власне, як і цей міні-альбом з трьох пісень. Ми з Дімою Зінчинком співпрацюємо, бувшим барабанщиком “Оркестру Че”. Він дуже хороший звукорежисер, і власне, він є, як саунд-продюсер, і першого, і другого нашого цього твору. Ми з “Оркестром Че” розбіглися не через сварки, а співпрацюємо й досі. В Харкові така музична тусовка, що всі одне одного знають, всі одне одному допомагають.

В Харкові така музична тусовка, що всі одне одного знають, всі одне одному допомагають.”

— Олег, можна сказати, що у вас з “Лінією Маннергейма” був такий тур цьогоріч. Скільки міст ви відвідали?

— Тур в нас на підтримку того міні-альбому був у квітні. Тоді ми відвідали 6 міст, а потім ще було декілька фестивалів, власне, на PortoFranko заїхали, домовились вже щодо листопадового туру. У Франківську ми будемо 25-го, здається, листопада, якщо я не помиляюсь, ця інформація в будь-якому разі восени вже виникне, коли почнеться рекламна компанія.

— Тим не менше ви мали можливість представити свій доробок по всій Україні. Яка реакція, хто ці люди, які приходять на ще таку невідому групу?

— Як не дивно, у Львові в Києві був солд-аут. Ми не ризикували брати якісь великі зали, але ті зали на 200-300 людей були заповнені вже за тиждень до концерту. Це було приємно, хоча було не зрозуміло. Ми не знали хто прийде і чи прийде хтось взагалі.

“Як не дивно, у Львові в Києві був солд-аут. Ми не ризикували брати якісь великі зали, але ті зали на 200-300 людей були заповнені вже за тиждень до концерту.”

— Це прихильники “Оркестру Че”, ті, які раніше приходили, це прихильники Сергія Жадана, хто це?

— В принципі, там є частина яка ходила на концерти “Оркестру Че”, але це ж не означає, що вони ходили на концерти оркестру Че і все. Вони так само ходили на концерти Сергія Жадана. Навіть старше покоління якесь було. Дуже багато митців приходило: і художників, і поетів, і письменників, тому що Сергій Жадан він чи не найяскравіший представник літературної тусовки. Знову ж таки, якогось середнього слухача я виділити не можу, але в принципі, це в будь-якому разі люди освічені, які цікавляться літературою, якимось актуальними процесами і у мистецтві, і в соціальному житті, і в політиці, люди, які не є байдужими.

“Знову ж таки, якогось середнього слухача я виділити не можу, але в принципі, це в будь-якому разі люди освічені, які цікавляться літературою, якимось актуальними процесами і у мистецтві, і в соціальному житті, і в політиці, люди, які не є байдужими.”

— Яка історія композиції “ЇЙ 15”?

— Я писав музику рік назад для вистави. Наша режисерка Юлія Білінська ставила в Польщі виставу “Сон про кращу країну ”. Я там є автором музики на один вірш Сергія Жадна “Їй 15”. Ця композиція настільки наживо звучить класно, що не хотілось її консервувати, що мовляв вона звучить лише в виставі і все, ми вирішили її використовувати у “Лінії Маннергейма”. Турчик ще добавив якихось своїх мелодій гітарних і власне вона отак зазвучала.

— Олеже, був такий момент, коли ви виступали з Кашою Сальцовою, лідеркою гурту “Крихітка”, це був такий одиночний виступ, чи все таки плануєте записати композицію чи вона записана?

— Вона записана і кліп є, до речі, на facebook він має більше, як мільйон переглядів, що для нас було величезною дивовижею, бо на ютубі і 100 тисяч переглядів немає, а на facebook понад мільйон. Як це відбулося? Віталій Дейнега, керівник волонтерської організації “Повернись живим” запропонував. Вони вигадали такий проект, додаток для андроїдів антибудильник. Якщо ти скачуєш цей додаток, ставиш будильник на якусь годину, і якщо хочеш ще поспати, то ти, наприклад, платиш ще за годину сну, а ці гроші йдуть на потреби нашої української армії. Власне, таку штуку вони зробили. Виникла така ідея записати це, як рінгтон, але це було б замало, ми вирішили зробити повноцінний трек, колискову. Сергій Жадан написав текст, скинув мені, я написав музику до того. Ми якийсь доробок перекинули в Київ, власне, цим хлопцям і дівчатам, їм страшенно сподобалось. Ми поговорили-поговорили, подумали, вирішили запропонувати Каші Сальцовій долучитись, тобто там є такий невеличкий діалог між чоловіком, що на Сході, в окопах десь і жінкою, яка чекає його власне і розуміє, що він оберігає її, дітей, спокій і сон.

“У “Колисковій” є такий невеличкий діалог між чоловіком, що на Сході, в окопах десь, і жінкою, яка чекає його і розуміє, що він оберігає її, дітей, спокій і сон.”

— Ти вже казав, що планується тур на осінь про міні-альбом з трьох пісень у стилі хіп-хоп. Які ще експерименти очікуються? До речі, проект “Жадан і Собаки” він паралельно існує?

— Звичайно, він існує, вони там роблять якісь нові треки. У них буде тур у жовтні. За місяць до нашого туру. Вони рухаються вперед також. Там у “Собак” є якась своя тематика, своя територія, а у  “Лінії” своя. Тому ми, власне, обговорювали концепцію цього всього, щоб не перетинатися. “Собаки” роблять своє це одна аудиторія, а “Лінія” робить щось своє це інша аудиторія. Хоча в будь-якому разі ті хто любить Жадана, то вони ходять і на ті, і на ті концерти.

“Собаки” роблять своє — це одна аудиторія, а “Лінія” робить щось своє — це інша аудиторія. Хоча в будь-якому разі ті хто любить Жадана, то вони ходять і на ті, і на ті концерти.”

— Крім експериментів з хіп-хопом чи ще щось очікується?

— Звичайно, ми себе не обмежуємо хіп-хопом. Просто наразі ці гостросоціальні тексти вони найкраще органічно звучать в хіп-хопі, бо це як колись був “рускій рок”, відображав найбільш гострі соціальні процеси, так і зараз хіп-хоп, це найгостріша музика, найактуальніша. Я їхав якраз сюди на інтерв’ю і Сашко Ярмола з Гайдамаків написав, що давайте з “Лінією” зробимо щось разом, зараз закінчимо інтерв’ю і буду писати Сергію і Жені, що є така пропозиція.

“Гостросоціальні тексти вони найкраще органічно звучать в хіп-хопі.”

СЛУХАТИ ЗАПИС РОЗМОВИ

Тарас ЗЕНЬ

Наталка КУРСИК

ПОДІЛИТИСЬ

One Comment

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *